FreshMail.pl

Multitool Leatherman Sidekick. Recenzja.

Multitool Leatherman Sidekick. Recenzja. multitool Leatherman Sidekick Leatherman EDC Multitool Sidekick Leatherman to narzędzie wręcz stworzone do noszenia w zestawie EDC (every day carry). Sidekick nie jest najbardziej zaawansowanym multitoolem Leathermana ale dzięki temu jest poręczny, niezbyt ciężki i przede wszystkim charakteryzuje się bardzo dobrym stosunkiem ceny do użyteczności i jakości. Funkcjonalności, jakie posiada multitool Sidekick Leatherman spokojnie zaspokoją potrzeby codziennego użytkowania większości użytkowników.

Leatherman Sidekick – rzut oka

Multitoola otrzymujemy w charakterystycznym dla produktów Leathermana pudełku. W komplecie znajduje się pokrowiec, stalowy karabinek, naklejka oraz instrukcja z kartą gwarancyjną. Leatherman daje 25 lat gwarancji na swoje produkty! Pokrowiec firmowy jest wykonany jest z nylonu, wygląda solidnie, choć nie poraża wyglądem. Jeżeli chcemy nosić toola na pasku to najlepiej postarać się o customowe etui ze skóry. Sidekick jest jest jednak na tyle zgrabny, że spokojnie możemy go nosić codziennie w kieszeni spodni. Dzięki dużemu klipsowi mamy gwarancję, że tool będzie mocno siedział w kieszeni. Jak już wspominałem, gabaryty Sidekicka (waga: 198 g, długość po złożeniu 97 mm) predysponują go do codziennego użytkowania i przenoszenia w ramach osobistego ekwipunku EDC. Sidekick noszony w kieszeni jeansów nie powoduje większego dyskomfortu.

Leatherman Sidekick przegląd funkcji

W złożonym Sidekicku Leathermana mamy szybki dostęp do dwóch głównych ostrzy (nóż oraz piła), które dzięki specjalnym otworom spokojnie otworzymy jedną ręką. Głownia noża jest nieduża (długość ok. 7 cm), wykonana ze stali nierdzewnej 420HC. Ostrość fabryczna noża jest dobra, choć włosów nie goli 😉 Do rozcinania kartonów itp. pozostałych prac spokojnie wystarczy. Obydwa ostrza po otwarciu automatycznie blokują się. Blokada trzyma mocno, a same ostrza osadzone są dość precyzyjnie i nie wykazują luzów. Piła z dwurzędowym ułożeniem zębów w czasie testów bardzo dobrze poradziła sobie z przecinaniem sosnowych klepek o grubości 2 cm.

Otwarty multitool Sidekick Leatherman daje dostęp do pozostałych kilkunastu funkcjonalności. Kombinerki są wspomagane sprężyną, dzięki czemu praca nimi jest naprawdę wygodna. Co ciekawe sprężyny nie posiadają najdroższe modele Lethermanan np. Charge. Kombinerki w Sidekicku, ze względu na szerokość szczypców, z powodzeniem da się wykorzystywać do precyzyjnych prac. Chwytanie, zagniatanie, zginanie, cięcie drutu i ściąganie izolacji itp. prace skutecznie wykonamy tymi kombinerkami.

Rękojeści Sidekicka skrywają rozkładane narzędzia, które po otwarciu są automatycznie blokowane sprężyną. W jednej rękojeści znajdziemy dwa średnie śrubokręty: płaski oraz krzyżakowy. W drugiej, mamy do dyspozycji uniwersalny otwieracz (do puszek i kapsli) z narzędziem do ściągania izolacji, pilnik zakończony małym płaskim śrubokrętem, ząbkowane ostrze oraz kolucho do mocowania karabinka, linki, taśmy do przyczepienia naszego toola.

Podsumowanie

Multitool Sidekick Leatherman to praktyczne, nieskomplikowane, dobrej jakości „wielonarzędzie” o bardzo dobrym stosunku cena/użyteczność, które będzie się sprawdzało w codziennych, nieekstremalnych pracach. Sidekicka można z powodzeniem włączyć do swojego ekwipunku EDC, nosić na pasku, w plecaka czy bezpośrednio w kieszeni spodni. Jakość i użyteczność za przystępną cenę.

Parametry i funkcjonalności

 Multitool Sidekick Leatherman
Stal  nierdzewna
Długość całkowita  97 mm
Długość ostrza noża  66 mm
Waga  198 g
 Funkcje
Ostrza   gładkie duże, ząbkowane małe
Piła   tak
Kombinerki   sprężynowane z funkcją przecinania
Śrubokręty   płaski duży i mały, krzyżakowy
Pilnik   z miarką
Otwieracze   do puszek, butelek
Inne funkcje   ściągacz do izolacji, miarka, kółko do mocowania
Multitool Leatherman Sidekick. Recenzja.
4 (80%) 8 votes

Może Ci się również spodoba

7 komentarzy

  1. tomek napisał(a):

    spoko. fajnie. ale chyba najbardziej co interesuje oglądających to CENA. tak trudno ją napisać.. ?

    • Laplander napisał(a):

      Cena mulitoola Leatherman Sidekick w zależności od sklepu waha się najczęściej w przedziale 175-200 zł.

  2. Krystyna napisał(a):

    Cena jest niższa obecnie, spokojnie za 160 można go kupić, zapomniałeś dodać autorze testów o przypadłościach małych leathermanów czyli bocznych luzach na kombinerkach. Dla nich to jest problem nie do pokonania:-)

  3. Janek napisał(a):

    O wiele bardziej przekonuje mnie Victorinox i jego multitoole. Wspomniana cena w powyższych komentarzach, jest adekwatna do jakości?

  4. Vicor napisał(a):

    nie widziałem nigdy Multitoola z Leathermana za mniej niż 200zł. Co do luzów, nie wiem czy to wada projektu czy może jednorazowa wada produkcyjna modelu

    • INFIDEL napisał(a):

      NO, TO NIEWIELE WIDZIAŁEŚ ! Prawdziwy bushcraft to dla Ciebie pewnie samodzielne założenie butów…
      Modele ponizej 200zł: STYLE CS, WINGMAN, REV, SQUIRT, FREESTYLE, SIDEKICK !!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się do Newslettera!

Otrzymuj informację o nowościach, promocjach i KUPONACH RABATOWYCH na swoją skrzynkę.    

FreshMail.pl